Opti Free Puremoist is één van de meest verkochte lenzenvloeistoffen van dit moment. Dat komt doordat het goed betaalbaar is en het tegelijkertijd je lenzen optimaal verzorgt als je ze niet draagt. Wist jij dat de lenzenvloeistof een grote bijdrage is aan problemen met contactlenzen? Vaak kan het veranderen van lenzenvloeistof wonderen doen en verbetert het draagcomfort aanzienlijk als je overstapt. Daarom is het belangrijk dat je de beste lenzenvloeistof uitkiest voor jouw ogen en Opti Free Puremoist is dan dus een uitstekende keuze.

Kenmerken van Opti Free Puremoist

Optifree Puremoist is de lenzenvloeistof voor zachte lenzen van Alcon. Het is gericht op het vochtig houden van lenzen waardoor ze beter in je ogen blijven zitten, waardoor je ze minder voelt en waardoor je ogen minder droog worden. Daarnaast worden ze gedesinfecteerd tijdens het dragen en worden eiwitten die zijn aangeslagen verwijderd. Door je lenzen dagelijks in Opti Free Puremoist te bewaren zal je deze nauwelijks voelen tijdens het dragen. Je zicht is altijd helder en wordt niet onderbroken door aanslag of eiwit op de lenzen. De kans op oogontsteking is aanzienlijk kleiner.

Alles in één

De lenzenvloeistof van Alcon is een alles in één oplossing. Dat betekent dat je maar één lenzenvloeistof nodig hebt voor het reinigen, spoelen, desinfecteren en hydrateren van je lenzen. Opti Free Puremoist doet dat terwijl je slaapt en je lenzen zijn opgeborgen in de container. Wist je trouwens dat je de beste resultaten boekt als je de container van je lenzen vervangt elke keer dat je een nieuwe fles Optifree Puremoist open maakt? Op die manier zijn schone en gehydrateerde lenzen gegarandeerd.

Het belang van een goede vloeistof

De lenzenvloeistof die je gebruikt bepaalt het draaggenot. Heb je last van droge of rode ogen, zijn deze gevoelig voor ontstekingen, heb je last van een jeuk, branderigheid of irritatie? Dan is de lenzenvloeistof daar vaak de oorzaak van. Veel mensen geloven dat het de lenzen zijn, maar dat is dus niet waar. Het goede nieuws is dat je een lenzenvloeistof gemakkelijk kunt veranderen en Opti Free Puremoist is overal verkrijgbaar, ook online. Boek je geen resultaat, houd er dan rekening mee dat je ook allergisch kunt zijn voor de conserveringsmiddelen in de lenzenvloeistof. Dan is het beter om over te stappen op een vloeistof die werkt met peroxide.

Een bezoekje aan je opticien

Veranderen van lenzenvloeistof doe je nooit zonder je opticien daarbij te betrekken. Allereerst kan deze bepalen of het aan de lenzenvloeistof ligt, of je allergisch bent of dat je andere lenzen moet proberen. Besluit je op Opti Free Puremoist te proberen, dan ga je na een weekje even terug naar je opticien om je ogen te laten testen. Zij kunnen kijken of het oog zelf ook goed op de vloeistof reageert en of deze gezond is. Als je opticien tevreden is, dan kun je je Opti Free Puremoist in grotere volumes bestellen online en zo profiteren van een interessante korting. Let altijd wel op de houdbaarheidsdatum.

Er is al veel gezegd en geschreven over jacuzzi’s, spa’s en hottubs. Maar wat zijn nu feiten, en wat zijn fabels? Wij onderzochten de waarheid van 7 feitjes. Welke kloppen, en welke kunnen direct naar het land der fabelen doorverwezen worden? 

  1. Een jacuzzi werkt stressverlagend.

Feit. De bubbels van een jacuzzi geven een fijn en ontspannen gevoel. Door de warmte van het water ontspant je lichaam en kunnen je spieren sneller herstellen na een intensieve training of workout. Een spa en hottub hebben hetzelfde effect, je kunt voordelig een spa of hottub kopen via Elite Wellness

  1. Een jacuzzi verbetert je bloedsomloop.

Feit. Door de warmte en de waterstralen in een jacuzzi verhoogd je hartslag. Hierdoor wordt je bloedsomloop verbeterd. Je spieren krijgen hierdoor meer zuurstof en voedingsstoffen aangevoerd, wat gunstig is voor je lichaam.

  1. Van lang badderen in een jacuzzi of spa kun je een hoge bloeddruk krijgen.

Fabel. Door het warme water en de waterstralen kun je wel een verhoogde hartslag krijgen, maar het heeft geen effect op jouw bloeddruk. Sterker nog, door regelmatig gebruik van een jacuzzi blijft je bloeddruk gelijk, of zakt deze juist een beetje tijdens het gebruik. Zodra je uit de jacuzzi stapt, herstelt je bloeddruk zich weer naar zijn oude waarden. Let uiteraard wel op dat je niet te lang in de jacuzzi blijft zitten. Dit kan namelijk leiden tot een vochttekort in het lichaam, en duizeligheid. Bij normaal gebruik is er echter niets om je zorgen over te maken en kun je gewoon genieten van jouw bezoekje aan de spa.

  1. Een spa verbetert je slaapritme.

Feit. Doordat je spieren kunnen ontspannen in een jacuzzi, ontspant je lichaam automatisch mee. Bovendien hebben veel jacuzzi’s tegenwoordig massage jets, die voor extra ontspanning zorgen tijdens een bad. Wanneer je regelmatig gebruik maakt van een bubbelbad kun je vaak beter slapen, en heb je een beter slaapritme.

  1. Een spa of hottub is slecht voor zwangere vrouwen.

Fabel. Ben je regelmatig spa-ganger, dan kan een bubbelbad in principe geen kwaad voor een zwangere vrouw. Het is wel afhankelijk van de omstandigheden of dat het verantwoord is om een bubbelbad te gebruiken als je zwanger bent. Vanaf week 32 wordt sowieso afgeraden om van een jacuzzi of bubbelbad gebruik te maken. Heb je tijdens de zwangerschap al een hoge bloeddruk, dan is het ook niet aan te raden. En daarnaast moet je er ook niet te lang gebruik ervan maken, 10 tot 15 minuten is de aanbeveling. Twijfel je? Sla de jacuzzi dan liever helemaal over. Dan kun je er na je zwangerschap dubbel zo veel van genieten.

  1. Een jaccuzzi moet regelmatig gereinigd worden.

Feit. In water komen nu eenmaal bacteriën voor. Zeker in warm water, wat een bron van bacteriën kan vormen. Aangezien er vaak meerdere mensen (en ook meerdere mensen tegelijkertijd) gebruik maken van een jacuzzi is het aan te raden om deze regelmatig schoon te maken. Hoe vaker je gebruik maakt van de jacuzzi, hoe meer je deze jacuzzi schoon dient te maken. De grote schoonmaak moet ten minste ieder kwartaal gebeuren (water verversen, filter schoonmaken etc.) kleine schoonmaakbeurten zijn afhankelijk van hoe vaak je gebruik maakt van de jacuzzi. 

  1. Een jacuzzi is goed voor spieren en gewrichten.

Feit. Je lichaam komt in een ontspannen toestand door de warmte van het water en de massage jets. Hierdoor kunnen je spieren en gewrichten beter ontspannen en herstellen. Geen wonder dus dat veel topsporters regelmatig in een bubbelbad te vinden zijn!

Conclusie: 

Een jacuzzi heeft verschillende gezondheidsvoordelen. Je krijgt uiteraard geen vitaminen en mineralen binnen door het gebruik van een jaccuzzi, dus je lichaam wordt er niet direct gezonder door. Maar het kan wel jouw spieren ontspannen, stress verlagen en jouw bloedsomloop verbeteren. Het is dus zeker gezond om een jacuzzi te gebruiken.

 

Als het om slapen gaat, hebben we allemaal verschillende gewoonten en behoeften. Hierdoor zijn we niet allemaal gelijk als het gaat om hoe we elke ochtend opstaan. Van sommigen wordt gezegd dat ze een ochtendmens zijn en anderen noemt men een avondmens. Dit hangt vooral af van je biologische ritme. Door echter je gewoontes een beetje aan te passen kan ook jij op een natuurlijke manier wakker worden. Hieronder heb ik wat tips voor je op een rijtje gezet om op een fijne manier wakker te worden!

Tip 1: Natuurlijk licht of een wake-up-light

Het lichaam wordt van nature sneller wakker als het daglicht is. Zodra het licht door je lichaam wordt waargenomen, begrijpen de hersenen van nature dat het tijd is om op te staan. Daarom is het handig als je de luiken of gordijnen een beetje open laat staan, om zodoende bij het waker worden meteen te kunnen profiteren van daglicht. Als je eenmaal wakker bent, aarzel dan niet om je bloot te stellen aan het daglicht. Want na een paar seconden blootstelling ben je klaar wakker.

Ook kan je een Wake-up light aanschaffen. Het licht van een wake-up light wordt tijdens het wakker worden langzaam sterker, net als de vroege ochtendzon tijdens de zomermaanden. Op deze manier wordt je toch op een natuurlijke manier wakker. Kijk voor meer informatie op deze site fitvanbinnen.nl

Tip 2 – Ontbijt om het lichaam te synchroniseren

Natuurlijk wakker worden kan ook met behulp van een goed ontbijt. Brood, ontbijtgranen of zelfs vleeswaren! Iedereen zal zijn of haar motivatie vinden om er voor uit bed te komen. Het belangrijkste is om je tijd te nemen, ongeveer 15 minuten. Net als blootstelling aan licht, synchroniseert het ontbijt het lichaam en helpt het je lichaam op natuurlijke wijze te beseffen dat het tijd is om wakker te worden.

Tip 3 – Slim wakker worden

Wil je graag wakker worden volgens jouw behoeften, en meer volgens jouw schema’s? Dat is mogelijk! Maak gebruik van slimme wekkers. Deze wekkers bepalen de beste tijd om wakker te worden op basis van je slaapcycli. Het ochtendalarm gaat dus af wanneer jij je in een fase van lichte slaap bevindt, zodat het ontwaken comfortabeler is.

Tip 4 – Hydrateer!

‘s Nachts raakt het lichaam uitgedroogd, zo erg zelfs dat we soms wakker worden van dorst. Drinken zodra je wakker wordt, helpt het lichaam beter wakker te worden en is een vorm van ritueel waardoor je de dag beter kunt beginnen. Tip: door water te drinken voel je je wakkerder.

Tip 5 – Een warme douche

Door ‘s ochtends een warme douche te nemen, kan het lichaam beter wakker worden dankzij de stijging van de lichaamstemperatuur. Onze lichaamstemperatuur daalt terwijl we slapen, dus het nemen van een warme douche helpt het lichaam op te warmen en maakt het dus gemakkelijker om op een natuurlijke manier wakker te worden.

Tip 6 – Zet je wekker vooruit

Geen paniek, je komt op tijd! Neem ‘s ochtends de tijd, het zal je helpen om op een natuurlijke manier wakker te worden. Het is heel eenvoudig: zet je wekker 15 minuten vooruit. Hierdoor heb je een minder stressvolle dag en kun je genieten van de ochtenden, zonder dat je de hele tijd hoeft te rennen. Tip: als je een paar minuten voordat het alarm afgaat wakker wordt, sta dan op. Weer in slaap vallen is niet per se gunstig.

Tip 7 – Bereid alles de avond ervoor voor

“Wat als is gedaan, hoeft niet meer worden gedaan”, dus schrap “ondankbare” taken zo snel mogelijk. Regel de dag ervoor alvast dingen die je klaar kunt leggen zoals papieren, boeken, kleding en je tas. Ook helpt het om de boterhammen alvast te hebben gesmeerd. Zo hoef je niet veel taken meer te doen voor als je wakker wordt en kan je op een natuurlijke manier rustig de dag beginnen.

Tip 8 – Plaats de wekker weg van het bed

Om de dag goed te beginnen, moet je op de juiste manier opstaan! Om goed natuurlijk wakker te worden is het een goed idee om nadat je wekker is afgegaan, meteen uit bed te stappen. Daarom is het een hele goede manier om wakker te worden om je wekker bij het bed vandaan te plaatsen. Hierdoor moet je wel uitje bed stappen om je wekker uit te zetten.

Ik hoop dat je door deze tips de dag gelukkiger kunt beginnen. Op deze site www.fitvanbinnen.nl kan je nog veel meer informatie vinden om gezond en gelukkig te leven.

 

De meeste mensen willen overtollige kilo’s snel kwijt raken. Het is echter belangrijk dat je op een verantwoorde manier gewicht verliest. Verlies je te snel veel kilo’s, kan dit namelijk ernstige lichamelijke problemen met zich meebrengen. Probeer daarom op een gezonde manier en heel geleidelijk aan gewicht te verliezen. Laat je slechte gewoontes achterwege en neem een gezonde levensstijl aan. Alleen zo zal je op lange termijn het gewenste resultaat bereiken. We geven je hier alvast enkele tips, zodat ook jij op een verstandige manier je extra kilo’s kwijt kan raken! Heb je al eens van powerslim gehoord? Vele mensen hebben positieve powerslim ervaringen

Beweeg en sport regelmatig

Het is ten eerste belangrijk dat je voldoende beweegt. Sport daarom regelmatig. Het lichaam is namelijk niet gemaakt om stil te zitten. Door te bewegen krijg je extra zuurstof. Deze zuurstof zorgt op zijn beurt voor het goed functioneren van verschillende processen in het lichaam. Door dagelijks een half uurtje of een uur te bewegen, zal je meteen een paar kilo’s kwijtraken. Probeer ook spieren op te bouwen. Vergroot je de spiermassa in je lichaam, dan zal je namelijk meer calorieën verbranden. Ga daarom eens bij de lokale sportschool langs en vraag of ze je kunnen helpen een professionele en efficiënte krachttraining op te stellen.

Drink voldoende water

Naast zuurstof is ook water onmisbaar om vet te verbranden. Iedereen weet dat we dagelijks voldoende water moeten drinken. Toch zijn er te veel mensen die zich hier niet aan houden. Dagelijks heeft je lichaam ongeveer 2 tot 3 liter water nodig. Vermijd daarnaast vruchtensappen en (suikervrije) frisdranken. Deze dranken stimuleren het lichaam namelijk juist om vet op te slaan!

Een gezond en natuurlijk

Verder is het natuurlijk belangrijk dat je gezond eet. Probeer zo natuurlijk mogelijk te eten en vermijd geproduceerd voedsel. Tegenwoordig zijn er ook veel programma’s die je helpen om een gezonde levensstijl aan te nemen. Zo is er bijvoorbeeld de Powerslim ervaring. Dit programma zorgt voor lekkere en smakelijk Powerslim gerechten die tot een gezond en evenwichtig eetpatroon leiden. Tijdens je Powerslim ervaring word je bijgestaan door een professionele en ervaren voedingscoach. Je begeleider stelt een persoonlijk voedingsplan op dat volledig uit Powerslim producten bestaat. Het gaat hierbij vooral om eiwitrijke voeding met weinig koolhydraten. Eens je je doel bereikt hebt, blijven ze je trouwens nog een jaar lang begeleiden. Hierdoor ben je dan ook zeker van een positief en blijvend resultaat!

 

Ontspan regelmatig om stress te vermijden

Eén van de hoofdoorzaken van overgewicht is stress. Stress verstoort je hormoonbalans en leidt tot een constant hongergevoel, een verminderde stofwisseling en een verhoogde vetopslag. Probeer dan ook voldoende te ontspannen. Ga eens wandelen met wat vrienden of lees een goed en spannend boek. Zet je telefoon na de werkuren even uit en ga steeds op tijd naar bed. Zorg je voor voldoende ontspanning en weinig stress in je leven, zal je zien dat je overtollige vet vanzelf verdwijnt!

We hebben allemaal wel van die dagen waarop we niet zo lekker in ons vel zitten. Dat is helemaal niet erg en dat kan wel eens gebeuren. Toch zijn er een paar dingen die je kunt doen om ervoor te zorgen dat je zo weinig mogelijk van dit soort dagen hebt. Eén daarvan is een bezoekje aan de sauna.

Waarom de sauna zo goed voor je kan werken, leggen we hieronder uit. Voordat we echter daarover gaan praten, is het wel belangrijk dat je weet dat een sauna niet opeens al je problemen op zal lossen. Als je slecht in je vel zit, kan dat heel veel oorzaken hebben. Daarom is het belangrijk dat je genoeg slaapt en een stabiel slaapritme aanhoudt. Ook voeding kan een rol spelen en dus is een gezonde, gebalanceerde voeding ook enorm belangrijk. Zeker wanneer je echt het gevoel hebt dat er iets fout zit, is het belangrijk dat je even langs de huisarts gaat en daar duidelijk over praat. De sauna is leuk en kan bepaalde problemen helpen voorkomen of verhelpen, maar niet als er ergens anders iets fout zit. De sauna heeft echter wel een aantal belangrijke voordelen voor je gezondheid.

Een beter immuunsysteem

Het is uit wetenschappelijk onderzoek bewezen: een sauna verbetert je immuunsysteem en stimuleert de bloedsomloop. De sauna kan je op die manier dus helpen met het verbeteren van je gezondheid. Je lichaam reageert op de warmte in de sauna en op de kou als je vervolgens afkoelt. Als reactie maakt je lichaam antistoffen en meer witte bloedcellen aan.

Ontspannen is goed voor je

Het is goed voor je om af en toe alles even helemaal los te laten en gewoon te ontspannen, dat is vrij logisch en hoeven we je misschien niet eens te vertellen. Stress is slecht voor je hart en daarom kan het erg goed zijn om die stress even los te laten. Het is bewezen dat het stofje dat in je lichaam zorgt voor een vrolijk en relaxed gevoel, toeneemt bij een saunabezoek. 

Goed voor je huid

Als reactie op de warmte van de sauna ga je zweten. Je poriën en bloedvaten verwijden zich en al het vuil dat in je huid zit zweet je er zo mee uit. Je raakt vocht kwijt, maar ook overtollig talg en ander vuil. Een bezoekje aan de sauna reinigt dus je huid en dat kun je merken wanneer je even later weer gedoucht en droog op de bank zit, je huid is dan namelijk enorm zacht. Zorg er wel voor dat je het vocht dat je verliest in de sauna ook weer aanvult, dát is namelijk iets dat je niet per se kwijt wilt raken.

Kijk voor de beste sauna’s en zwembaden op https://www.waterwellness.nu/.